Pagina's

zondag 21 augustus 2011

Stamping 411 and Just Add Ink Challenges

Deze week staan er twee sketches op het blog van Stamping 411 en je mag er één van kiezen. Ik heb de sketch met de vierkantjes gekozen. Maar naarmate ik met het kaartje bezig was veranderde mijn idee over hoe ik het wilde hebben en zijn mijn vierkantjes vlinders geworden die over de kaart heen vliegen :-)
Het was best een bewerkelijke kaart, ik ben begonnen met het stempelen met very vanilla craft inkt op very vanilla cardstock. Daarna heb ik de medallion stempel geëmbost met clear embossingpoeder. Toen ben ik gaan sponsen met peach parfait en bashful blue. (De kleuren van de kleuren challenge van JAI). Ik had ook met very vanilla craft inkt op een peach parfait stukje cardstock hetzelfde gedaan omdat ik van plan was daar vierkantjes uit te gaan maken. Maar ik wist niet goed hoe ik dat zou gaan doen dus heb ik die geëmboste medallion in mijn butterfly embosslits gelegd en zo kreeg ik deze vlinders.
Een tekst gestempeld, waarbij ik niet goed uitkeek, dus inkt op mijn kaart!! Daar moet je dan weer iets op verzinnen en dat heb ik gedaan in de vorm van het knoopje. Maar toen was de rechterbovenhoek van de kaart wel erg kaal, dus hup, daar ook maar een paar knoopjes op gezet. Pareltjes op de vlinders om het af te maken en uiteindelijk moet ik zeggen, ben ik best heel tevreden over mijn kaart :-).

My card for today combines two challenges, a sketch from Stamping 411 and the color challenge from Just Add Ink. I began with stamping the medallion background stamp in very vanilla craft ink on a very vanilla peace of cardstock and embossed it with clear embossing powder. I did the same on a peace of peach parfait cardstock. I planned to make the 5 squares for the sketch from this peach parfait cardstock. But when I sponged the very vanilla with peach parfait and bashful blue, it seems not a good idea. So I changed my mind and decide to put that peach parfait cardstock in my butterfly embosslitz die. My squares became butterflies, I hope you don't mind at Stamping 411??? When I stamped the sentiment I made a mistake, some cajun craze ink on my paper where it not should be!! Oh no! Well, I saw a cajun craze button and placed it near the sentiment. But the right corner was a little bit empty so I placed three buttons over there too. Little pearls on the butterflies and yes, it turned out very well I guess.
Thanks for the great sketch and great color combo!

Sketch:


Color Challenge:


My card: 


Sentiment with button to hide that ink


The butterflies:


the right corner which was empty but now it has his buttons :-)


butterflies from above


Stamps: Medallion, Curly Cute
Ink: Very Vanilla craft, Classic: Cajun Craze, Peach Parfait, Bashful Blue
Paper: Very Vanilla, Peach Parfait, Cajun Craze
Other: Butterfly embosslitz die, Pearls, Cajun Craze buttons, clear embossing powder
stamp-a-ma-jig.

Fijne dag!

20 opmerkingen:

  1. WOWIE!WAT GAAAAAAAAF!
    Echt helemaal te gek vind ik 'm!
    Had ik al gezegd dat ik 'm super mooi vind.
    Ik ben 17 sept jarig, dat weet je toch he?! hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OMG!!! This is so lovely Erna., Thanks for sharing your talent's with us again.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, Erna!!!
    Lijkt me inderdaad erg bewerkelijk, maar heel erg mooi gedaan, hoor! mooie kleuren, prachtige vlinders en die knoopjes maken het echt áf, ondanks dat het niet echt "gepland" was.
    Echt een pláátje!

    Lieve groet, San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, hoe krijg je het toch voor elkaar, ik vind 'm super!

    groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is such a beautiful card! Great way to use the sketch, and your use of colour is wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! This card is absolutely beautiful. I love how you have blended the colours into the background.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I really like the effect on your butterflies, thanks for playing this week at Just Add Ink.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A really beautiful use of the Just Add Ink colour challenge, a gorgeous card!
    Thanks for playing along.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. An absolute stunning creation! I'm so excited you decided to play.. you always amaze me with your creativity! You rock girlie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. This is really lovely Erna. I really love how you have the medallion popping out of the colour and then sprinkled with butterflies. Thanks for playing at Just Add Ink.
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a lovely take on the sketch!!! It's gorgeous!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WOW!! This is beautiful and I love your take on the sketch!! Simply gorgeous!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ema, this is just Stunning!!! Congrats on being the Winner at JAI- well deserved- Debi x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your card is gorgeous - congrats on the JAI win!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your card is simply stunning! :) Have a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love this! The background is so pretty. And I like how the butterflies match the medallion stamp! Very clever!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So gorgeous! Love what you did with the butterflies!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!