Pagina's

maandag 15 april 2013

Birmingham: The Story!

oh oh, wat was het leuk!! Ons weekendje naar Birmingham en daar een ontmoeting met Michelle Last en een heleboel Pinkies! We hebben het super gehad! En, velen van jullie hebben gevraagd naar foto's en verhalen. Dus ik ga een poging doen.... (op sommige foto's kun je klikken, dan worden ze groter in je scherm)

Vrijdagochtend ging mijn wekker om 4.30 uur. Ik moest om half zeven op Schiphol zijn, we zouden om 8.30 uur gaan vliegen naar Birmingham. Op Schiphol ontmoette ik Caro en Maaike met wie ik samen dit weekend ging beleven. Het was nog vroeg, dus we hebben eerst even een bakkie koffie gehaald om nog wat meer wakker te worden. 



Op een gegeven moment zijn we naar de Gate gelopen en daar aangekomen bleek..... dat we te laat waren!!! Wat nu.... we werden verwezen naar de Transfer balie om te proberen of er nog een andere vlucht zou gaan waar we met mee konden. Nou, de dame achter de balie zag het allemaal somber in. Alle vluchten zaten die dag volgeboekt! Ze kon onze ticket (tegen betaling/geen garantie!) wel om boeken en dan moesten we de hele dag bij alle vluchten naar Birmingham gaan boarden en hopen dat er daar ook mensen zouden zijn net als wij, die niet op kwamen dagen zodat wij dan mee konden. Maar ja, de kans dat er nog eens drie niet op komen dagen op een vlucht is natuurlijk niet groot...

Met de moed in de schoenen gezakt hebben we dit toch maar gedaan en zijn bij de eerstvolgende vlucht gaan boarden. Deze vlucht zat ook erg vol maarrrrrr..... er was één plek!! Maaike en Caro besloten dat ik moest gaan en daar ging ik met de bibbers in de benen... Bleek dat ik een plek in de business class had gekregen! Dus ik kreeg ook nog te eten :-)))

Aangekomen in Birmingham heb ik eerst het thuisfront maar even gebeld dat ik goed aangekomen was en vervolgens met Caro en Maaike en daar bleek dat Caro mee kon in het volgende vliegtuig!
Omdat ik toch op mijn koffer moest wachten ben ik op het vliegveld van Birmingham gebleven en even later kreeg ik een sms-je van Maaike dat ook zij in het vliegtuig zat!! Wat een opluchting!! 
Om één uur waren we dus toch nog alle drie in Birmingham!! Daar zijn we eerst naar het hotel gegaan, nadat we geregeld hadden dat onze koffers (die om vijf uur 's middags zouden komen met een vlucht) naar het hotel gebracht zouden worden. Onze handbagage hebben we in het hotel achtergelaten en we zijn met de trein naar het centrum gegaan. Daar ontmoetten we Michelle, Nicky en Michelle C. We zijn eerst maar wat gaan drinken samen en daar hadden we al veel lol!



Vervolgens zijn we lekker gaan shoppen in het grote winkelcentrum

's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een Thais restaurant, dat was echt om te smullen!


De volgende dag waren we weer vroeg op en gingen weer met de trein naar het centrum waar we in een vrijwilligers centrum de rest van de groep zouden gaan zien. 

Ons weekend was gevuld met diverse aktiviteiten. Een van de dingen was het swappen: iedereen maakt iets voor iedereen die komt en dat ruil je met elkaar. Dit was de swap die ik gemaakt had, een klein doosje met daarin een chocolade hartje:


Ook waren er diverse workshops, waaronder een workshop van Nicky, die ons een aantal leuke dingen leerde die je met de Big Shot (stansmachine) kunt doen.
Eerst luisteren en dan zelf aan het werk!


Iedereen was gevraagd om 5 kaarten mee te nemen, omdat we met 20 personen waren stonden er dus 100 voorbeelden ter inspiratie!!


Ook hebben we nog diverse Make & Take's gedaan die door vier mensen (waaronder ik) waren voorbereid. Lekker freubelen dus!!


Zaterdagavond gingen we weer uit eten, dit keer in het restaurant van Jamie Oliver!! Wow!!
Het was om te smullen en ook nu hebben we weer erg veel lol gehad!! 



Dat moet natuurlijk even op de foto:


En ook Anel maakt veel foto's om ze vervolgens op FB te plaatsen:



Je kan wel zien dat het erg leuk was:


We konden nog nét de laatste trein terug naar het hotel halen!! 

De volgende dag weer vroeg op en deze keer alle bagage mee want dit was alweer de laatste dag!!
Ook deze dag hebben we weer van alles gedaan, waaronder een techniek workshop van Catherine.

En natuurlijk nog meer diversefoto's gemaakt:

Met Martin:


Met Michelle:




Voor we weggingen nog even een groepsfoto gemaakt:


En toen moesten we alweer in de taxi naar het vliegveld! Claire ging met ons mee, zij moest terug naar Ierland. Aangekomen op het vliegveld hebben we eerst maar ingecheckt en goed gekeken hoe laat we bij het vliegtuig moesten zijn :-)

Na een lekkere maaltijd bij de Burger King kwamen we deze keer op tijd aan bij de boarding en konden we weer naar huis. 



Wat was het leuk en wat hebben we genoten!!! 

Ik hoop dat jullie ook een beetje mee konden genieten door mijn verhaal. Met dank aan Maaike, van wie ik een paar foto's geleend heb.
Morgen ben ik er weer met een nieuwe post en voor nu, lieve groetjes en:


7 opmerkingen:

  1. Prachtig verhaal, Erna!
    Net of ik erbij ben geweest, hahaha!
    En wat een stress moeten jullie gehad hebben, toen bleek dat jullie te laat waren... Jeetje zeg!
    Gelukkig vrij vlot weer herenigd op Birmingham!
    Superverhaal!
    Kun je nog lang van nagenieten!

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vergeet je de rest van je leven niet meer. Wat een belevenis. Super je verslag. Zo lekker mee kunnen genieten. Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Erna, dankjewel voor je leuke verslag enne ... die foto's krijg ik wel weer terug hè? Grapje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was wel een spannend begin van jullie weekend samen... Gelukkig is alles nog goed gekomen en hebben jullie samen kunnen genieten (-:
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was wel een bijzonder begin van jullie reis maar gelukkig is het helemaal goed gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een avontuur, en wat heerlijk zo'n weekendje! Dan kom je volgensmij boordevol inspiratie weer terug!

    Groetjes (en tot zaterdag?)
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So glad you made it Erna! Looking forward to spending more time with you at Telford x

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!