Pagina's

zondag 29 september 2013

Oma Dee en PPA en wedstrijd!

Hoi hoi!!

Voor deze (grijze) zaterdagmiddag had ik mij voorgenomen om weer lekker te gaan freubelen en dat is gelukt! Ik heb eerst eens rondgekeken naar diverse challenges om te zien waar ik aan mee wilde doen. Nu lees ik regelmatig op diverse bloggen over "oma Dee" en dat is geheel nieuw voor mij. Ik ben van jaren terug eigenlijk gewend om vooral op Amerikaanse challengeblogs mee te doen maar de laatste 1,5 jaar probeer ik ook steeds vaker mee te doen wat dichter bij huis en vandaar dat ik Oma Dee ook tegenkwam. Zij hebben een sketch als uitdaging en ik vond hem wel erg leuk. Ik ben er een beetje mee gaan spelen en heb uiteindelijk een soort envelop kaartje gemaakt. Van het halve rondje aan de bovenkant van de sketch heb ik een flapje gemaakt en aan de binnenkant heb ik een extra kaartje gemaakt zodat je daar nog wat tekst op kwijt kunt. Om het flapje vast te houden als de kaart dicht zit heb ik een knoopje gebruikt die ik voor de helft vastgemaakt heb met stevige lijm. 
Dit is het uiteindelijk geworden:


Als je het kaartje open maakt zie je dit:


De kleurencombinatie heb ik gevonden op het challengeblog van Pals Paper Arts. De stempelset die ik gebruikt heb is Betsy's Blossoms, een setje dat ik erg leuk vind (maar te weinig gebruik :-)

Tijdens het maken van dit kaartje bedacht ik dat het wel weer leuk zou zijn om een wedstrijdje uit te schrijven. De opdracht is: maak ook een envelopkaartje naar dit modelletje. Je neemt een stuk cardstock van 9cm bij 29,5cm (lengte A4). Je maakt een vouwlijn op 10 cm en 21 cm. Er blijft dan een (klein) stukje over dat de flap wordt. Je mag zelf bedenken hoe je de flap maakt. Met een framelit (zoals ik gedaan heb) of met een randpons, of andere vorm. Dat maakt niet uit. Maar het flapje moet er wel inzitten. Hier zie je de basis van het kaartje:


Als je kaart klaar is zet je hem op je blog of facebook pagina en zet je de link naar je bericht in de reacties onderaan dit bericht. Je hebt de tijd tot 30 september en je mag zo vaak meedoen als je wilt. Je hoeft niet perse materialen van Stampin'Up! te gebruiken maar dat mag natuurlijk wel!! Op 30 september kies ik een winnaar en die wint een setje "Season of Style" Washi Tape van Stampin'Up! Daar doe ik dan ook nog wat velletjes designpapier bij van 10x15cm.

Season Of Style Designer Washi Tape

Ik zou het leuk vinden als er veel mensen meedoen dus geef het door zou ik zeggen :-))

Voor nu: bedankt voor het kijken, lieve groetjes en:


26 opmerkingen:

  1. Just gorgeous! Thank you for playing at PPA!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Erna, ik ga hem maken. Een collega vroeg mij een SU-kadobon te maken en dit is een leuk ontwerp daarvoor. Lieve groet, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a great card! Thanks for playing along with us at Pals Paper Arts! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo. Ik heb een envelopkaartje naar aanleiding van dit blogbericht gemaakt. Je kunt mijn kaart vinden op:
    http://jetjesknutsels.blogspot.nl/2013/09/bij-oma-dee.html
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely, thanks for sharing it with us. Thanks for having fun with the PALS this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat is deze leuk ! heel erg mooi gemaakt ! mooie leuke kleurtjes,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk gedaan!
    Mooie kleuren heb je ook gemaakt.

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is super leuk gemaakt zeg!
    Mooie kleurtjes heb je gebruikt!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk kaartje! Ik wacht nog even op mijn spulletjes van SU, maar ga dan zeker even een kaartje maken met dit model. Inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk model, ga er zeker een maken ! Even zoeken naar wat extra tijd !
    grts !neke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, deze uitwerking! Een flopje had ik ook gemaakt, maar niet één die helemaal open kon klappen. Weer een leuk idee erbij! Tof dat je ook meedoet met de challenges wat dichterbij huis. Vinden wij errug leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi kaartje Erna. De kleurencombinatie is prachtig. Dankjewel voor het meedoen met onze schetsuitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke eigen uitwerking van de sketch! Mooie vorm en leuke details er op. Enne... als ik ergens washi-tape kan winnen ben ik van de partij hoor haha. Ik ga eens kijken of ik wat leuks kan maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele leuke kaart en ik heb er zelf inmiddels ook 1 gemaakt; mijn eerste wedstrijdje waar ik aan mee ga doen hihi! Alleen zijn de scorlijnen die jij aangeeft volgens mij anders dan die jij op je eigen kaartje hebt gebruikt, dus mijn kaart ziet er iets anders uit. Mijn kaartje vind je hier: http://kaartenenkadootjes.blogspot.nl/

    Succes met het kiezen van de winnaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook een envelopkaart gemaakt! Ik heb de vouwlijnen perongeluk iets anders geplaatst (ik kwam in de knoop... wat een oen!), hopelijk is dat niet erg. Hij komt zaterdagochtend op mijn blog. :) Super leuk dat je ons de kans geeft om tapejes te winnen! Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. http://creaties-miranda.blogspot.nl/2013/09/envelopkaart.html Here he is. :) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat je ons uitdaagt, en die uitdaging ben ik aangegaan. Hier is die: http://farmerblog-nelleke.blogspot.nl/2013/09/licht-blauw-en-rood.html groetjes, Nelleke
    Ps die van jou is errug mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kwam op je blog door een berichtje van Nelleke. Ik ben gelijk volgster geworden en ik ga proberen het envelopje van de week nog te maken. druk druk druk.
    Je bent ook van harte welkom op mijn blog. Gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeer mooi, prachtige kleuren en tof ontwerp! Ik heb enkele jaren geleden ook al eens zo een kaart gemaakt, ik denk dat ik toen het idee haalde bij Kristina Werner. Als ik de tijd vind dan doe ik zeker mee want wil het graag nog wel eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Erna,
    Via Nelleke kwam ik op je blog terecht ben meteen je volger geworden.
    Mooi envelopje.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie uitwerking van de sketch!! Mooi gedaan!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nog net op tijd met mijn uitwerking! Sorry als hij een beetje op die van jou lijkt... http://miriamcooijmans.blogspot.nl/2013/09/envelop-kaartje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Joehoe! Hopelijk ben ik nog op tijd en anders op de valreep.

    Mijn inzending: http://loveforstamping.blogspot.nl/2013/09/ernas-uitdaging.html

    Ik vind het een heel leuk patroontje en bedankt voor het delen. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tuurlijk ben ik ook volger bij jou geworden xxx
    Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!