Pagina's

dinsdag 18 maart 2014

Doosje met.... tutorial!

Hoi hoi!!

Afgelopen weekend liep ik bij de HEMA en daar zag ik zulke leuke gekleurde waxinelichtjes! Ik moest ze gewoon meenemen! Ik herkende gelijk de kleuren pool party en pink pirouette!!


Thuisgekomen ben ik er even voor gaan zitten en heb ik weer een doosje bedacht waarbij ik het Envelope Punch Board gebruikt heb. Ik ga hieronder laten zien hoe ik het doosje gemaakt heb.
Maar eerst natuurlijk het doosje:


In CENTIMETERS:
Je begint met een stuk cardstock van 16,3cm
De eerste pons met rillijn doe je op 6,7cm
De tweede pons en rillijn doe je op 9,6cm

In INCHES: 
Je begint met een stuk cardstock van 6,5"
De eerste pons met rillijn doe je op 2 3/4"
De tweede pons en rillijn doe je op 3 7/8"

Vervolgens vouw je alle lijnen en knipt een stukje in bij de flapjes. Met een stansje die je zelf leuk vind haal je het papier door de Big Shot, zodat je een raampje krijgt. Het papier is een klein randje te breed maar dat geeft niet:


Een stukje sheet van 7,8cm  (3 1/8") plak je aan de binnenkant met sticky strip of tombo glue vast.


Je papier ziet er nu zo uit:


Nu ga je de buitenkant bestempelen (tip: je kunt dit ook doen vóór je het raampje er in maakt....)
Ik was niet zo slim dus ik heb het stukje dat uitgestanst is er weer in gelegd en zo kon ik ook makkelijk stempelen. Op de flapjes plak je sticky strip:


Aan de binnenkant heb ik een stukje designpapier geplakt (even groot als het sheet) zodat je de vouwen niet door het raampje ziet. Plak dit papier nu vast aan één van de flapjes:


Nu leg je eerst de waxinelichtjes op de kop in het doosje:


Vervolgens vouw je alle flappen dicht. De uiteindelijke sluiting heb ik met klittenband gedaan.

Nu kun je het doosje omdraaien en de bovenkant versieren:


Ik heb natuurlijk ook nog een Pool Party variant gemaakt:


Welke vinden jullie het leukst??

Ik hoop dat deze tutorial duidelijk is! Laat even weten wat je er van vond? Dat zou ik leuk vinden!

Ben je nog niet in het bezit van een Envelope Punch Board?? 
Dan kun je die bij mij bestellen! Hij kost €22,95. En ik doe als je hem deze maand nog bij mij besteld een tutorial met drie andere projecten gratis erbij!

Tot 31 maart geldt nog de SAB: bij elke €60,- een gratis kado naar keuze!

Dus aarzel niet te lang en geef je bestelling gauw door via mail!

In ieder geval bedankt voor je bezoekje, lieve groetjes en:


13 opmerkingen:

  1. Super leuk. Ga ik zeker een keertje uit proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi..grappig om te lezen dat jij ook in SU kleuren loop te shoppen....lol...Je doosje en tutorial is super net als de kaarsjes die er zo mooi bijpassen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erna, wat ben je weer lekker creatief bezig, zeg!
    Ben dol op je doosjes, dus heb deze meteen opgeslagen op mijn computer, hahaha!
    Superlief, dank je wel!

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Erna,

    Heel erg mooi deze doosje, leuk model voor de envelop punch board.
    Wij waren hier ook al bezig met waxine lichtjes, en hebben het deksel van mica vellen gemaakt.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enige doosjes, ik had de kleuren ook al gezien en bedacht dat ik die maar eens moest gaan halen (maar ik heb nog een grote voorraad anderen die ik van mezelf moet opmaken haha)! Bedankt voor de tutorial! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk Erna!
    Prachtige kleurtjes zijn het.

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke doosjes Erna. Moet toch eens die sheet gaan aanschaffen.
    Eveline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel lief deze doosjes. Groetjes Anneke.
    www.annekescardart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wt super, Erna. Ik ga ze vast en zeker uitproberen. Moet ik alleen iets anders verzinnen voor het raampje....kan niet door de cuttlebug.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk doosje geworden en zeker de kleur die zo goed past bij het papier.
    Groetjes,Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. schattig zijn ze, het lijkt wel of de EPB gemaakt is voor waxinelichtjes, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke blog.
    ik heb net hetzelfde formaat doosje gemaakt. Leuk dat jij heel de werkwijze erbij zet. Dat had ik voorlopig nog niet gedaan.
    www.kaartenendoosjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!