Pagina's

woensdag 5 maart 2014

Tutorial Vriendschapslichtje!

Hoi hoi!!

Zoals beloofd, volgt hier de beschrijving van het vriendschapslichtje. Ik heb de beschrijving in Inches, (sorry voor de mensen die in cm's werken!) 

Wat heb je nodig: 
Crumb Cake Cardstock van 4" x 9,5"
Whisper White Cardstock om op te stempelen
Hearts a Flutter Framelits
Stempelsets Gorgeous Grunge, Language of Love
diverse kleuren inkt
small heart pons
Big Shot
Envelope Punch Board
Score Board
prikpen
Sticky strip (of andere sterke lijm)
brads (kleine splitpennetjes)
washi tape
linen thread
groot waxine lichtje 

Je pakt je cardstock en rilt dit op de lange zijde op 1,5"- 3" - 4,5" - 6" - 7,5" - 9"
Op de korte zijde ril je op 1" 

Wanneer je de 1" ril lijn aan de onderkant hebt, stans je met het hartje van de Hearts a Flutter Framelits in het 2e, 4e en 6e 'panel' een hartje (even uittekenen dat ze allemaal op de zelfde hoogte komen)

Je knipt de flapjes onderaan tot de rillijn van 1" in. Het meest rechtse stukje knip je weg.

Je pakt je punch board en legt elke rillijn precies in het midden van de pons.


Óf je ponst op 1,5" - 3" - 4,5", draait je papier om en ponst op 2" - 3,5". Helemaal links en helemaal rechts moet je dan nog een keer ponsen, zorg dat de lijn in het midden van je pons ligt.


Als je alle ponsjes gedaan hebt draai je je papier 90 graden en ril je langs de flapjes nog één keer zodat je de flapjes makkelijk om kunt vouwen.

Als je het allemaal gedaan hebt ziet je papier er nu zo uit:

(klik op de afbeelding voor een vergroting!)

Nu ga je je cardstock bestempelen met de set Gorgeous Grunge, zoals jij dat leuk vind.
Daarna vouw je alle rillijnen. Plakt de zijkanten vast zodat je een zeshoek vorm krijgt. Je plakt de onderflapjes aan elkaar vast. Ik heb er zelf nog een cirkel onder geplakt voor de stevigheid. 

Je stempelt op whisper white de hartjes en vlaggetjes in verschillende kleuren. Knipt de vlaggetjes uit. Ponst de hartjes uit met de small heart pons. Je vouwt de bovenste flapjes naar buiten, maakt een gaatje in het midden met je prikpen en steekt de splitpennetjes er in. Je draait wat linen thread (touw) om de splitpennetjes heen, en gaat helemaal rond. Aan de binnenkant plak je washi tape aan de bovenkant zodat je de splitpennetjes niet meer ziet. Je plakt je gestempelde hartjes en vlaggetjes op en klaar is je lichtje!


Ik hoop dat het duidelijk is zo. Veel succes ermee! Zou het leuk vinden als jullie je lichtje laten zien als je er ook één gemaakt hebt! Heb je nog vragen? Laat het me weten!

Lieve groetjes en:


28 opmerkingen:

  1. Super leuk Erna. Ga ik zeker proberen.
    Eveline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk gedaan Erna, en een super leuke tutorial. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks, Erna!
    Heb hem opgeslagen en ga er binnenkort mee aan de gang.
    Vind 'm errug leuk!
    :-D

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige creatie ! die roept om een lift ! top hoor, bedankt voor de inspiratie
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf doosje. En bedankt voor het delen van het patroontje. Ik ga er zeker iets mee doen. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke tutorial Erna. Alleen heb ik een vraag wat de bovenzijde betreft. Zie ik daar bij jou ook een rillijn? Anders krijg je die flapjes toch niet zo mooi omgevouwen?

    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Gerda! Ik heb het er nog even tussen gezet! Dankjewel! Xx Erna

      Verwijderen
    2. Top! Ik kwam daar niet goed mee uit...Ik laat het resultaat nog wel zien.

      Groetjes Gerda

      Verwijderen
  7. Super leuke tutorial ik ga hem zeker namaken en als je het goed vind laat ik hem dan op de knotsgekke kaartendagen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd, bedankt voor de tutorial.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Alleen dan weer jammer dat ik die pons in hartvorm dan niet heb.........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schitterend project en prachtige omschrijving, ga het zeker eens proberen. Lieve groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liebe Erna,
    das ist ja ein wirklich zauberhafte Schachtel - danke für die ausführliche Anleitung.
    Liebe Grüße aus dem Haus voller Ideen!
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb hem net gemaakt, hij gaat dadelijk mee naar mijn moeder, Die heeft een led waxinelichtje bij de foto van mijn overleden vader staan, daar kan ze het kaarsje dan mooi inzetten.
    1 tip doe voor je het houdertje in elkaar plakt de splitpennetjes en de washi tape erop, dit gaat gemakkelijker

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Liebe Erna,
    diese Schachtel ist wirklich sehr schön. Auch finde ich es sehr amüsant, mal eine Anleitung auf Holländisch zu lesen. Ich hoffe, dass Du meinen Kommentar auch verstehst
    Liebe Grüße aus Süddeutschland
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hart-stikke leuk zeg!!!! Bedankt voor de tut!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erna je maakt hele mooie kaarten. Ik ben volger geworden. Groetjes Anneke. www.annekescardart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow...Erna this is so cute & clever. Thanks for sharing the tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Could you translate this project into English so I could make this? Very cute box.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Thank you for sharing, can't wait to try it.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig leuk! Bedankt voor de beschrijving.
    Ik heb speciaal vanmiddag van die grote lichtjes gekocht op batterijen. 2 stuks voor 99 cent, dat kost je de kopt niet :-)
    Morgen wil ik het gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Loved your little box!!! so glad you put a button on your page for translation

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Erna, VIELEN DANK für die tolle Anleitung. Wirklich eine sehr schöne Idee. Schade, dass ich NL nur lesen und nicht schreiben kann, aber ich habe bestimmt nicht zum letzten mal auf deinen Blog geschaut.
    LG aus dem Rheinland

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Just adorable! Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. BRILLIANT idea. Love it. Thanks for sharing, Erna.
    hugs Asha

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!