Pagina's

maandag 14 april 2014

Een veldje met tulpen voor jou!

Hoi hoi!

We zijn alweer twee dagen thuis en natuurlijk moest ik zondagmiddag even mijn "hok" in om te freubelen. Is mijn inspiratie niet in Israël achtergebleven?? Haha, nee, gelukkig niet. Voordat we weggingen had ik dat leuke tulpen stempeltje binnengekregen. Ik heb er de tekst afgeknipt, waardoor ik alleen de tulpen overhoud.
Daarmee heb ik een veldje met tulpen voor jullie gemaakt! Dit kun je doen dmv de masking techniek. Je stempelt je afdruk op een stukje papier (een geel memootje met plakrand is heel geschikt hiervoor). Daarna knip je wat je gestempeld hebt netjes uit. Je begint met stempelen en over je afdruk leg je dan het gele memootje. Nu kun je gewoon over je eerder gestempelde afdruk heen stempelen. Hierna haal je het memootje weg en je krijgt gewoon een veld vol! Leuk he?

Paper: Whisper White, Strawberry Slush, Basic Black
Ink: Strawberry Slush, Pear Pizzazz, Stazon Black
Stamps: Blessed Easter, Memorable Moments (tekst)
Acc: Pear Pizzazz ribbon, oval punch, scallop oval punch, blenderpen, candy dots

Ik heb er een "openklap-kaart" van gemaakt. Ik weet het juiste woord voor dit model eigenlijk niet. De twee flappen aan de voorkant kunnen open en aan de binnenkant kun je dan je tekst kwijt. Om het geheel een beetje dicht te houden heb ik er nog een lintje omheen gemaakt.


De tekst heb ik mbv dimensionals (3d kussentjes) iets verhoogd opgeplakt. Waarbij ik de randjes van het scallop ovaal wat omhoog gevouwen heb. Dat vond ik wel grappig. 

De ondergrond heb ik ook nog geëmbost zoals je ziet op de onderste foto.

Voor de liefhebbers nog een foto van het uitzicht uit ons huisje bij het meer van Galilea:


Bedankt voor je bezoekje, lieve groetjes en:


9 opmerkingen:

  1. Wow, terug van Israël, wat een belevenis zal dat wel niet geweest zijn...
    een leuke 'hollandse' kaart heb je dan maar gemaakt, om je helemaal terug thuis te voelen hahahaha
    geslaagd
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de drukwerk worden de termen gevouwen en ongevouwen gebruikt. Als een kaart van twee kanten gevouwen is, dan spreek je van een luikvouw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je toevoeging! Ben ik weer wat wijzer :-)

      Verwijderen
  3. Hij is Mooi geworden!! Echt leuk dat je het helemaal vol hebt gestempeld met tulpen. Ik krijg gelijk zin om deze techniek ook weer eens te gaan doen.

    Liefs,
    Leintje*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke kaart. Mooi ingekleurd. Zo'n luikvouw is weer eens wat anders. Ha ha, ik kende de term ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden zeg! Wat je allemaal wel niet kunt doen met 1 eenvoudige stempel met behulp van verschillende technieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohw, wat een fleurige boel (positief bedoeld). Hier wordt je gewoon vrolijk van. Ik ken de masking techniek wel, maar ik heb het nog niet aan gedurfd om er zelf mee aan de slag te gaan. De tip van het post-it blaadjes is wel een goed handigheidje, die moet ik onthouden.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vrolijke kaart, top ☺
    Gezellige en fijne week ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!