Pagina's

woensdag 16 april 2014

Kleuren challenge en CAS on Sunday

Hoi hoi!

Zoals jullie wellicht weten zit ik in het designteam van SU-per challenges, een onwijs leuk Challenge blog waar elke week een nieuwe uitdaging te vinden is! Vorige week was het de beurt aan "mijn" team. Maar omdat ik toen nog op vakantie was had ik geen kaartje af. De kleurenchallenge is echter zo gaaf, dat ik er alsnog mee wilde spelen. Daarbij kwam ik de challenge van Cas on Sunday tegen en die twee combineren nou erg goed samen! Vandaar dat ik het volgende CAS (Clean And Simple) kaartje gemaakt heb:


Paper: Whisper White
Ink: Soft Sky, Crumb Cake, Early Espresso
Stamps: Gorgeous Grunge, Just Sayin, Perfect Pennants, Petite Pairs
Acc: basic jewels, markers, candy dots, Word Bubbles Framelits Dies



Bij de uitdaging van CAS on Sunday moet je ook een "die" gebruiken en daarvoor heb ik de framelits van de Word Bubbles gebruikt zoals je hierboven ziet.

Nog even een leuke anekdote over hoe iets aan je kaartje kan ontstaan: Ik had een stukje wit papier (whisper white) liggen en wilde daarop uitproberen of ik de spetters op de achtergrond direct zou stempelen, of eerst apart stempelen en dan nogmaals op de kaart zodat je een lichtere afdruk krijgt. Ik vond de directe afdruk mooier dus dat heb ik op de basiskaart gebruikt. Nadat ik de tekst en het wolkje gekleurd had met markers wilde ik eerst een proefdrukje maken en stempelde gedachteloos op het stukje witte papier dat daar nog lag. En hé, laat dat nu toevallig over het lichtere blauw zijn. Dat stond ineens zo leuk, dat ik het proefdrukje gewoon gebruikt heb! Want als je zoiets bewust wilt gaan doen gaat het natuurlijk fout, althans, bij mij meestal wel. Zo zie je maar, zonder dat je het bedacht hebt komt er toch iets creatiefs op je kaart!

Om het geheel echt af te maken heb ik nog wat candy dots en glimmertjes geplakt.

Bedankt voor je bezoekje, lieve groetjes en:


6 opmerkingen:

  1. Wat een SUperleuk kasrtje zo. Tja, juist die toevalligheden kunnen leuke dingen ontstaan. Die ervaring heb ik ook al eens gehad. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk geworden! Ja, zulke dingen gebeuren vaak bij toeval he, het resultaat is echt gaaf. Gisteren trouwens voor het eerst vellum met een embossingmal door de big shot gehaald, wat een geweldig idee, dat ik dit nooit eerder heb gedaan zeg.
    Fijne dag & veel liefs,
    Leintje*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een te gek kaartje weer ☺
    Gezellige en fijne week ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave kaart, dit wordt een winnaar, let maar op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihihi, Erna, het is bij jou dus meer geluk dan wijsheid? ;-)
    Je kaart is echt heel gaaf! Mooi met die spetters...
    En de tekstballon is ook erg leuk!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gave kaart hoor mooi gedaan en leuk dat je meedoet bij CAS on sunday.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!