Pagina's

vrijdag 2 mei 2014

Scrappen!?

Hoi hoi!

Afgelopen week meldde ik op mijn Facebook pagina dat ik zomaar ineens aan het scrappen was! Dat is wel een beetje vreemd voor mij, want normaal gesproken doe ik dat nooit. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar ik ben ooit begonnen met kaarten en dat zijn eigenlijk altijd kaarten gebleven. 
Nu heb ik al wel heel vaak met bewondering naar leuke mini-scrap boekjes gekeken. Dat vind ik wel érg leuk! En ergens in mijn achterhoofd ligt dan zo'n mini boekje te borrelen en te wachten tot het eens uitgevoerd wordt. Nu kwam ik een week of 2 geleden op Pinterest een mini boekje tegen dat gemaakt is van de Hip Hip Hooray Card Kit. En dat was wel zo ontzettend leuk! Een hele beschrijving zit erbij hoe het gemaakt is. Dus daar ging ik mee aan de slag. Dit boekje had ik af, maar het leek wel heel veel op het boekje van het voorbeeld (natuurlijk wel met andere foto's!). 

(Klik HIER voor de link naar het originele bericht, je vindt daar ook een link naar de PDF met beschrijving!)

Dus ging ik snuffelen in mijn kast en vond daar een andere Card Kit, de Happenings Simply Created Card Kit (133329 €17,95) en bedacht ik dat ik hetzelfde principe hiermee kon maken. Dus ben ik met een tweede boekje begonnen en daar wil ik je nu de foto's van laten zien: 

De voorkant, de letters V en W staan voor Vasha en Winky, zo heten onze hondjes.



 (let niet op de knijpertjes, die heb ik gebruikt om het boekje wat meer open te laten staan....)




De pagina's zijn gemaakt van envloppen waardoor je een "zakje" creëert, daar heb ik
labeltjes in gestoken:



Nog een keer het boekje van de zijkant met de pagina's


En een laatste close-up van de voorkant:


Voor alle afbeeldingen geldt: klik er op als je een vergroting wil zien!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik vond het erg leuk om te doen. Nu helpt het ook wel mee dat ik voor mijn verjaardag (die was al in januari hoor) een Canon Selphi foto printer gekregen heb. Daarmee kun je een enkele foto afdrukken, maar je kunt ook 2 of 4 of 6 of 8 foto's op één 'kaart' afdrukken. De fotootjes worden hierdoor kleiner maar daarmee perfect van formaat voor een mini boekje! Ook kun je een gedeeltje van een foto "croppen" en afdrukken. Ik heb geen aandelen maar je begrijpt: ik ben erg blij met dat apparaatje! 

Bedankt voor het kijken, lieve groetjes en:


7 opmerkingen:

  1. Heel leuk geworden Erna.
    Eveline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, wat heb je dat mooi verwerkt ! toppie ! scrappen is helaas niks voor mij, het duurt me veel te lang, toch zijn de resultaten vaak heel erg knap, dat het de tijd toch wel de moeite waard is... misschien nog wel een keertje ooit...
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf boekje. Ook leuk als kodootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel erg leuk geworden! Een prachtexemplaar om naar te kijken!
    Liefs, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Erna,
    Superleuk is het geworden, mooie foto's , leuke labels..helemaal top
    groetjes Ans
    p.s. leuke hondjes, welk ras ??

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!