Pagina's

maandag 17 november 2014

Stampin'Up! Uitschuifkaart!

Hoi hoi!

Afgelopen week ben ik in Deventer geweest, waar ik een workshop gegeven heb. Ik heb hiervoor een uitschuifkaart bedacht. Een model dat niet nieuw is, maar dat je met nieuwe stempels en ander papier wel weer heel nieuw er uit kan laten zien. Dat is zo leuk aan stempelen. Neem een andere stempel, of dezelfde stempel maar andere kleuren en je hebt weer een totaal nieuwe creatie! 

Dit is het kaartje geworden:


En als je aan de twee stukjes lint trekt krijg je dit:


Hieronder kun je het nog iets beter zien (klik op de foto voor een vergroting)


De maten voor deze kaart zijn als volgt:

Je hebt nodig (in CENTIMETERS)

Crumb Cake cardstock van 28 x 14cm
Dit score je op 9 - 18 - 27 cm. Waarbij je aan de kant van 9cm 
nog een heel klein randje (3mm) weg snijdt. 
2 stukjes Crumb Cake van 14 x 8,5cm
2 stukjes Soft Suede Cardstock van 13 x 7,5cm
2 stukjes Whisper White van 12,1 x 6,6 cm
1 stukje Soft Suede van 13 x 8 cm
1 stukje Whisper White van 12,2 x 7,2cm
1 stukje Whisper White van 10 x 3,2 cm

***

ENGLISH: You need (INCHES)
1 piece crumb cake 11"x 5,5"
score at: 3,5"- 7" - 10,5" at the "first 3,5" side, you cut a small piece off, about 1/8"
2 pieces crumb cake 5,5"x 3 1/4"
2 pieces soft suede 5 1/4"x 3"
2 pieces whisper white 5"x 2 3/4"

For the front side of the card:
1 piece of soft suede 5 1/4"x 3 1/4"
1 piece of whisper white 5"x 3"

For the sentiment: 1 piece of whisper white: 1 1/4"x 4"

***

Stempelsets (ik gebruikte Endless Wishes en de tekst van Wonderous Wreath) maar je kunt natuurlijk elke stempelset gebruiken om je kaartje te pimpen.

Een stukje van een plastic tasje van ong. 5cm x 30cm
Sticky Strip (van dat rode tape, dat super kleeft) 
ponjes, touwtjes en wat je verder nog leuk vindt om je kaart te versieren.

In het filmpje hieronder laat ik zien hoe je de constructie maakt. 
(SORRY, het filmpje is niet van hele beste kwaliteit, maar je kunt het wel volgen)



Hieronder zie je een overzicht van de materialen die ik gebruikt heb voor mijn kaartje:


Built for Free Using: My Stampin Blog



En tot slot nog wat impressie fotootjes, genomen tijdens de workshop!



Iedereen vond het leuk en de kaartjes zijn allemaal gelukt! 

Bedankt voor je bezoekje, je evt reactie en graag tot de volgende keer!


8 opmerkingen:

  1. Erg handig, je filmpje! Bedankt voor de uitleg, ik ga dit model ook gauw uitproberen! Groetjes, Maartje

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Wat schitterend zeg ☺

    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hartstikke leuk filmpje Erna erg leuk gedaan groetjes van mij.
    ik ga hem zeker een keertje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk model! Handig ook, je uitleg er bij. Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart Erna en een duidelijk filmpje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer mooi ontwerp! Wil ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Erna,
    wat enig! Dit ga ik zeker ook eens doen. Wat een leuk model.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk kaartje. Een leuk duidelijk filmpje, ga de kaart zeker maken.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!