Pagina's

woensdag 4 mei 2016

Stampin Techniques 101



Hoi hoi!

Vanaf vandaag doe ik mee met een nieuwe maandelijkse bloghop. We laten elke maand een eenvoudige kaart zien, zo één waarvan je gelijk ziet: dat kan ik ook!! 

We hebben namelijk het doel om veel meer mensen enthousiast te krijgen voor het stempelen. En om te laten zien dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn laten we elke maand zien hoe je met weinig materiaal en inkt al een leuke kaart kunt maken!

Ik heb mijn kaart in de stijl gehouden van de Stempelset van de Week, de Flower Patch.
Ik heb twee kleurtjes inkt gebruikt: Old Olive en de nieuwe In Color: Sweet Sugarplum.
De lichte kleuren heb ik eerst afgestempeld: dat houd in dat je je stempel beïnkt in je inktkussen en hem daarna eerst op een los papiertje afdrukt zodat de eerste laag inkt er af is. Daarna druk je hem op je papier af. De donkere kleur daar bovenop stempel je niet eerst af maar druk je gelijk af op je papier. Bij deze kaart heb ik twee ponsen gebruikt, cirkel ponsen zodat je een mooi laagje krijgt.

Kijk maar eens naar de kaart:

(klik op de afbeelding voor een vergroting)
flower patch stampinup lovetostamp stampintechniques101

Hieronder zie je het gestempelde beter:

Met een mal en prikpen heb ik er nog een randje langs geprikt. Ook hiervoor heb je geen dure spullen nodig. Weet je dat je met een lineaal en een veiligheidspeld hetzelfde effect krijgt??

Mijn gebruikte materialen:



Je kunt verder kijken naar voorbeelden van de andere deelnemers als je op de button hieronder klikt: 



Fijne dag nog!
      
     

12 opmerkingen:

  1. oh how lovely, beautiful colors and simple elegant design, you rocked it Erna, thanks so much for joining us!...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erna ... what a lovely card! Blessed to be taking this journey with you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Erna, ja stempelen ik doe het ook te weinig. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awesome card. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk gedaan.
    De tip die je geeft, van het afstempelen van je afdrukje is wel een hele goeie. Die ga ik zeker onthouden.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Stempelen is heerlijk ontspannend! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi kaartje! Rustig gehouden maar wel veel gestempeld!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous card Erna, I love the simplicity of it.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jou kaartjie lyk baie mooi, Erna!!! Ek hou van die pragtige blom en hoe jy die blare in die rondte gestempel het!!!! Dankie vir die tip om die gaatjies on die rand te maak - ek gaan dit beslis doen in die toekoms!!!
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!