Pagina's

woensdag 1 juni 2016

Stampin Techniques 101


hoi hoi!

Vandaag weer een berichtje van mij, het is namelijk de eerste woensdag van de maand. En dan hebben we een leuke bloghop voor je. Een eenvoudige kaart of techniek, die iedereen kan!

Deze bloghop staat in het teken van "heat embossing". Dat houdt in dat je een afdruk stempelt met Versamark inkt. Dat is doorzichtige inkt. Daaroverheen kun je embossingpoeder strooien, dat plakt dan aan de inkt vast. Vervolgens klop je de embossingpoeder die niet vastplakt van het papier af. En ga je met de heattool (een embossing föhn) de embossingpoeder verwarmen. De poeder smelt dan en plakt door de inkt aan het papier vast. Er zijn verschillende kleuren embossingpoeder, Je hebt ook doorzichtige embossingpoeder, dat heb ik vandaag gebruikt om een achtergrondje te maken. De streepjes heb ik gestempeld met versamark en met clear embossingpoeder bewerkt.
Daarna ben ik er met een sponsje met inkt overheen gegaan. Omdat de gesmolten embossingpoeder glad is, kun je evt inkt er zo vanaf vegen. 

Het kikkertje (is ie niet cute??) heb ik met zwarte embossingpoeder bewerkt. Zo kon ik hem makkelijk inkleuren, want het embossingpoeder geeft een kleine verdikking.



Om verder te kijken bij de andere teamleden klik je op onderstaande button:


WINKEL NU IN MIJN WEBSHOP:
Shop Nu Online

7 opmerkingen:

  1. Superleuke kaart, de heatingtool is iets wat ik ook nog eens aan wil schaffen. Je condoleance kaart met de paarse bloem is werkelijk schitterend.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a cute card Erna :-) I love everything about it, will be casing this one for sure.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. what a totally adorable card Erna, it rocks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erna I love your card .. love the stripe background- looks a little like a bridge. Cute froggie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, hy is so skattig met sy groot ogies, Erna!!! Ek hou van die strepe op die agtergrond en al dotjies en die koort strik!!!! Baie oulik!!!
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!